ahli sarcasm

Friday, November 26, 2010

protokol lagi! hurm..

Aku ase la an, aku ni ngan bidang protokol mmg de soul laa <cam kekaseh plak>. Yela, ta abeh2 aku dapat tugasan yang melibatkan bidang protokol ni.Kekadang tu, nak la gak aku try bidang laen. eg; penajaan, kebudayaan, teknikal n fizikal n bla bla bla... Ok la, aku nak cite kat korang cane aku le "terjebak" ngan mende alah ni. Hurm, aku terlibat secare serius ngan bidang protokol ni mase aku mule2 masok usm ni. Mase orientasi tu la akak2 n abang2 senior dok cite sal Convex. Ha! korang tu tau ke pe mende alah Convex tu?
hurm.. meh sini nak gtau. Convex ni stand for Convocation Expo <tah betol ke edak>. So, aku pon cam excited je bile denga an. Bese la, dak baru nak tau khidopan u ni cane. So, aku pon g la interbiu ngan kengkawan aku untuk program alah tuh. Aku pon dengan bangganye pilih portfolio protokol sbb aku ase cam portfolio ni bes <"macam" bes yek>. Jadi aku pon g jela.. Pas g interbiu tu, aku dapat mesej yang kate aku dapat masok Convex. Mase tu kat dalam lecture. aku engat lagi mase tu time calculus; Prof Rosy. Dari ngantok, elang suda ngantok aku mase tuh. ahxx. Start dari situ la aku tau protokol ni cane. Bukan senang doe. Nak sangat an?! Amik kau!! Mase ni la aku ase cane nak deal ngan orang2 besa. Pas Convex, aku join MPDR (Majlis Penghuni Desasiswa Restu). Sume nye bermula mase aku datang perjumpaan untuk Majlis Berbuka Puasa untuk ostel aku. Mase tu aku jadi mc. Aku cume datang sebagai mc jek. Nak dijadikan cite, aku pon kenai ngan orang2 dalam bilik mesyuarat tuh. So, aku masok la jadi exco INTERFARE (International and Welfare).
<cam da lari tajuk jek. k2, kembali ke pangkal jalan>
Mase Majlis Berbuka Puase tu, aku jadi mc ngan kawan aku, Lisa Surihani <nama sebenar. hee> . Saje nak try sbb da lame aku ta jadi mc ni <padahal suare bukan sedap mane pon! hah>. Pas abeh majlis tu, aku dapat lagi panggilan untuk jadi mc bagi Majlis Berbuka Puase Sains Fizik plak (protokol). so, aku trime jela, kali ni aku sorang jek. solo~~~
Alhamdulillah, sume nye berjalan dengan lancar. Aku da biase sangat kalo orang nga makan n aku dok mrepek sorang2 kat depan. haha.<tah2, diorang pon da meluat denga aku beleter sorang2 kat depan tuh>. Then, datang lak tawaran untuk jadi mc bagi Seminar Keusahawanan (protokol oh protokol). Kat DTSP <gile kau! nak mampus!>. Mase dapat tawaran tu, aku cuak gile. Yela, aku baru 3 bulan camtu kat situ, nak jadi mc untuk majlis besar camtuh. Agak panik gak laa. Padahal, aku mmg de simpan hasrat nak jadi mc kat dewan besa tuh<muwahaha>. But still dalam portfolio protokol~~. Pas dari tu, kawan aku minta tolong dari aku jadi krew untuk pentas bagi Majlis Raya 1 Malaysia USM. Kawan aku tu name dia Tiz Zaqyah <name sebenar gak. ha! korang jangan maen2. ahxx>. Kali ni menteri de, Menteri Pendidikan. So, aku pon n kengkawan aku dok la belakang pentas. Arrange penari2 n sume la! <dalam protokol lagi. sob3>. n sekarang, aku dapat tugasan untuk jadi ketua protokol bagi Karnival Wanita anjuran MPDR. Ha! Korang mesti dok ngate aku sekarang an. Mesti korang cakap, "Da name pon Karnival 'Wanita', asal lak kau yang laki nak nyebok lak?!". Derr~~~ Da orang suh aku jadi, aku jadi la. Aish! Agak gerun gak bile aku dapat tanggungjawab tuh. Ni sekarang nga cuti sem n tadi aku dapat panggilan untuk balik USM. huwaa~~ Aku nak cuti la! Diorang cakap de keje kena selesaikan mase cuti neh. Nak tanak, aku kena balik USM gak laa. Keje2 ni mmg penting <kate diorang>, so aku rela korbankan cuti sem aku <bajet gile!>. Sampai 5hb dis neh. Cepat abeh keje, cepat la balik. Huu..
Kadang2, aku pon berangan la gak nak mengacare cam Awal Ashaari, Aznil Hj Nawawi, Aly Iskandar... Tapi cane diorang le jadi camtu huh?! And kadang2 gak, aku suke berangan nak jadi pembaca berita cam Ashwaad Ismail kat Astro Awani tuh. <aku memang kuat berangan. haha>
Tapi kan, bukan sume tu maseh melibatkan bahagian protokol ker?
huwaa~~ kenape protokol maseh pilih aku jadi kekasih nye????!!!
tolong jawab sat!

mood: ta tentu arah!

0 25 SARCASM BERKATA-KATA: