ahli sarcasm

Wednesday, April 20, 2011

"aku pernah ade kawan yang paham aku suatu ketika dahulu.."


assalamualaikum people !
mr right datang lagi sebab ni blog mr right an ..
hahah. sedeh gila perasan sorang-sorang.
btw, tadi mr right ade selongkar barang-barang mr right.
tetibe TERjumpe satu surat.
tahla surat ape.
jadi mr right bukak la untuk mendapatkan kepastian.
memang ta elok nak bukak surat orang an.
tapi disebabkan perasaan ingin tahu tu membuak-buak, so mr right pon bukak laa..
ja'at an mr right? huu
cenggini cerite nyee.
p/s: sile sediakan tisu masing-masing sebab ade unsur-unsur touching di sini ye. hee


..........
buat si polan bin si polan..
aku harap kau dapat bace surat ini bile semua nye telah terbongkar.
aku harap kau sudi dengar ape yang cuba aku sampaikan.
hurm, aku pernah ade kawan yang paham aku suatu ketika dahulu.
mereka terime aku seadanya.
mereka suke berkawan dengan aku dan aku juge suke berkawan dengan diorang.
aku cuma ingin perlu kau tahu yang aku tak perlukan wang ringgit untuk samakan dengan erti sebuah persahabatan.
aku tak perlukan kereta mewah yang digunakan untuk bermegah-megah pada khalayak.
aku tak perlukan jawatan untuk membuatkan semua orang berkawan dengan aku.
tapi aku cuma perlu hati.
aku cuma perlukan hati sebagai seorang sahabat yang tulus untuk menerima aku seadanya.
aku seorang manusia. aku tahu aku siapa. aku sedar aku siapa.
aku tahu aku banyak buat salah.
tapi aku ade prinsip dalam hidup aku.
kalau orang buat aku sekali, aku masih lagi boleh pejamkan mata.
tapi aku memang pantang kalau ade yang sanggup buat kesalahan yang sama untuk kali kedua.
dan yang paling malangnya, masa tu hati aku telah memaafkan kau untuk kesilapan yang pertama.
pada untuk kali yang keduanya, hati aku sudah tak membenarkan untuk memaafkan kau.
aku ade maruah. aku ade harga diri.
bukan sewenang-wenangnye untuk kau mempermaenkan hati aku ini.
okey. sile cakap aku tertouching terlebih or watsoever ~
tapi hati siape yang boleh tahan kalau dilukakan untuk kali yang kedua??
hati siapa yang boleh menerima untuk kesalahan yang sama untuk kali yang kedua?
terime kaseh kerana menganggap aku sebagai "sampah" dalam hidup kau.
kalau kau ta suke kawan dengan aku, kau boleh buang je aku dari hidup kau.
tak payah nak tulis segale cerite bagai yang sampai boleh mengundang tafsiran yang salah untuk orang sekeliling..
mungkin bagi kau, perangai aku agak 'annoying'..
tapi kalau perangai aku 'annoying', kenape kawan-kawan laen senang je aku nak rapat?
mungkin kau jeles sebab aku rapat ngan ramai orang? 
o0ps ! tu aku ta tahu..
ape-ape pon, terime kaseh sebab selame ni sudi jadi kawan aku.
aku bukan nak bermusuh atau ape, cuma hati aku da tawar.
aku da cukup sakit untuk terima kau sebagai seorang kawan.
sakit sekali, tak pe..
mungkin untuk kali yang kedua, bukan prinsip aku.
sekian(':
..........


sedeh tak surat tuh?
kalo ta sedeh, sile lempang mr right ye. haha
mungkin betul ape yang si penulis surat ni cakap.
hati kite mungkin ta dapat terime kalau kesalahan yang sama berulang untuk kali yang kedua or berkali-kali sedangkan sebelum tuh, kite cuba untuk memaafkan si pesalah.
mungkin kite ta tahu perkara yang sebenar, tapi inilah hakikat kehidupan.
segale bentuk dugaan dalam hidup kite akan membuatkan kite jadi lebih kuat.


kite tak tahu ape yang orang laen rasa..
tapi kite boleh tahu dengan memahami segale rentak kehidupan.
mungkin satu hari kite akan rasa jugak.
hidup ini macam roda.
kadang-kadang kite kat atas, dan kadang-kadang kite kat bawah.
jangan terlalu bongkak dengan kelebihan yang ade.
Allah tu Maha Besar.
kalau Dia nak tunjuk, Dia akan tunjuk jugak.
manusia bukan sempurna.
kita ta luput dari membuat dosa kan.
tapi kite boleh untuk mengelakkan diri kite dari membuat dosa.


hurm, okey la guys ..
semoga bertemu lagi !
jaga diri, hiasi peribadi ye.
assalamualaikum(:


"a friend in need is a friend indeed"

26 25 SARCASM BERKATA-KATA:

NUMASARA HANA said...

susah nak cari kawan yang btol2 ikhlas berkawan...

:)

ShiNju said...

kawan2 suka bt salah yg sama...walaupun geram saya pendam...mungkin saat tu akan tiba gak utk d luahkna

Pezol Stylez said...

huhu.....nice one....like very much

Rozuan Ismail said...

WAH..A CLOSE FRIEND!!

amny said...

mr.right jaatt !!bace surat org..ahhahaha....surat tu dr boy ke girl??

Doktor Love said...

wahhh. baca surat org..hehe

MarAsh said...

ah.aku ase ko silap di situ..

mengikut buku Psychology yg aq ngah bace ni..
manusia mmg akn mmbuat prkara yg sama berulang2..means trmasuk lah kesilapan

since kesilapan itu mendewasakan manusia
so
x salah manusia nak buat salah utk kali kedua

KAN3?! :)

pemalas gurlz......nak rajin!!!!!!!!!!! said...

mr right ak nk lmpang ko laju3....

Atie Serina said...

kwn yg btol² kwn tu satu dlm seribu..

cik azeya said...

yg tulis surat ni lelaki ke perempuan. kalau lelaki. rasa2nye dia lelaki yg baik. tell him to stay strong. chaiyokk2. lelaki yang baik, haruslah berkawan dengan kawan yang baik. :)

Bulan Purnama said...

kawan masa kite senang ramai .. tpi bile kita susah semua buat xtaw je .. T_T



izinkan sy masukkan link awak dlm bloglist sy eh ^_^ ,

mr_right said...

@NUMASARA HANA..
betol3 !
setuju dengan kamu(:
memang susah ~
huu

mr_right said...

@ShinNju..
mungkin kadang-kadang diam itu lebih baek(:

mr_right said...

@Pezol Stylez..
huhu. terime kaseh(:

mr_right said...

@Rozuan Ismail..
huu..
maksud kamu??

mr_right said...

@amny..
haha. terbace la amny..
surat tu dari laki rasenye(:

mr_right said...

@Doktor Love..
wahah !
cam ta besa ~~
hee

mr_right said...

@MarAsh..
maybe betol..
yela. budak management + psikologi la katekan ~
hee

mr_right said...

@pemalaz..
yela2 ~
silekan >.<

mr_right said...

@Atie Serina..
betol3 !
sangat setuju dengan kamu >.<

mr_right said...

@cik azeya..
tanx(:
insyaAllah ..
terime kaseh(:

mr_right said...

@Bulan Purnama..
betol3 !
eh. yeke awak nak masukkan(:
saye lagi suke !
terime kaseh(:

zarifah efa pahmi said...

adakah aku kenal org itu??hurmmm..

mr_right said...

@efa..
huhu. maybe(:

zarifah efa pahmi said...

hurmm..wondering..

mr_right said...

@efa..
huu