ahli sarcasm

Thursday, July 21, 2011

ANISSA-SAMARINDA TERBAEK !

hye peeps !
buat ape? mesti ramai yang otw nak balik rumah dari kedai mamak kan?
yelaa.. ade perlawanan bola la katakan malam neh. hee

ape-ape pon, mr right bukan nak cerita pasal bola mala neh.
mr right nak cerita pasal drama Annissa.
alaa... slot samarinda kat tv3 setiap selasa-khamis jam 10.30 pm tuh.
o0ps ! kepade sesape yang baru nak tengok cerite i, da lambat la kawan..
cerite ni baru je habis tadi.


cerite ni berkisahkan tentang persahabatan empat orang sahabat yang berkawan sejak di bangku sekolah lagi sampai ke peringkat uni dan bukak syarikat yang diberi nama Annissa(:
kisah kawan tikam belakang n bla bla bla..
rasenye mr right ta payah kot nak cerite panjang lebar mengenai cerite neh.
kalo nak bace sedikit sinopsis, boleh ke [ SINI ]
sume pelakon-pelakon die sangat mantap.
Fiza, Rozita Che Wan, Faradhiya n Aida Aris berjaya membawa watak masing-masing.
ending die sangat sayu sebab Balkis (Rozita Che Wan) meninggal di pangkuan Anna (Fiza) dan Shila (Faradhiya) ditangkap dan jadi gila.
cuma Sara (Aida Aris) bahagia bersama suaminye, Kamal.
maybe menjadi satu kemusykilan bile Anna tetibe muntah. mengandung kottt ~ hee

rasenye selain dari kemantapan pelakon-pelakon tu, OST die juge sangat membantu.
kombinasi 3 Suara (Ning Baizura , Jacklyn Victor n Sheila Hamzah) sangat menghidupkan drama neh.
bole dikatakan semua orang tahu lagu Beribu Sesalan tu lepas tengok cerite ni la kann. hee
btw, tahniah 3 Suara kerana berjaya merangkul anugerah kat APM 2011;)

okeyla.. sampai sini jela kot..
bile da lame-lame ase cam mr right ni wartawan melodi plak. kahkah.

bye !!

ftnote : drama melayu terbaek ; 4.8*/5.0*

16 25 SARCASM BERKATA-KATA:

sYabiebieY haLym said...

cikbee pon suke crita tu mr. right !!!
sangat suka!!heee

Akim Iqbal said...

jarang tgok drama melayu

Syafiqa said...

laaa dah habis dah.. :P tak tengok lak episod last

aima mazlan said...

suke gilak sama ini cite!
ost kena dgn jalan cerita :)
terbaik! 2 thumbs up!

mr_right said...

@sYabiebieY haLym..
hee. mr right pon sangat suke. best !

mr_right said...

@Akim Iqbal..
huu. yeke. tapi cite ni superb !! hee

mr_right said...

@Syafiqa..
laa.. yeke ta tengok? ruginye. huu

mr_right said...

@aima mazlan..
huu. semangat awak ekk.
OST die memangbest lah ! ta dinafikan;)

cik n0miey said...

sbb da tgk td..baru leh bace entry mr_right nih..hehehe..
best kn2!!!suke2..

kalo sye la kn..xkn setabah anna kot..hihi

mr_right said...

@cik nOmiey..
haha. tengok sampai habis ke camne??
anna tabah gilerr.. hee

cik n0miey said...

mmg smpai abes laa..

anna mmg tabah..ade ke pompuan cmtu ek?..ermmm..huhu

Wan Zulqhairi said...

jarang-jarang je tgk..ending xsempt nak tgk.. ost best giler..rozita che wan cantek.. xsuka zamarul hisham..sekian. haaha

suesue said...

tajuk lagu tu beribu sesalan ka? thanks2,da lama mencari..hehe

mr_right said...

@cik nOmiey..
agak laa.. tapi anna kuat cemburu ! hee

mr_right said...

@Wan Zulqhairi..
huu. saye pon ta suke zamarul.
bajettt jek=="

mr_right said...

@suesue..
a'ah. tajuk die Beribu Sesalan.
banyak kalo dengar ta jemu. hee