ahli sarcasm

Wednesday, October 19, 2011

JANGAN PERNAH TERSUNGKUR KECEWA SELEPAS DIKECEWAKAN

Tipikal tak tipikal ; hidup ini selalu dikaitkan dengan roda. kadang-kadang kita gah di atas dan kadang-kadang kita jatuh tersungkur tanpa sesiapa menghulurkan secebis bantuan kepada kita. kawan seribu tapi yang datang tolong mungkin seorang dan mungkin tiada. pada ketika ini, siapa yang harus disalahkan? diri sendiri atau orang lain?


I WANNA BE THE ONE YOU LOOK FOR IN THE CROWD

Pengalaman sebenarnya mengajar kita untuk menjadi matang. aku pasti dalam kalangan kalian semua, pasti sudah pernah bercinta. tapi adakah semuanya menemui kebahagiaan dalam setiap onak duri, riang bahagia setelah apa yang telah kalian lalui? aku sendiri tak tahu apa 'rasa'nya cinta><
bercinta bukannya sesuatu perkara yang senang dan bercinta juga bukannya sesuatu perkara yang ringan yang boleh diambil ringan. 
bagi sang lelaki, anda patut fikirkan si perempuan jika anda betul-betul pikirkan masa depan dan betul-betul sayangkan dia. orang pernah cakap yang kalau si lelaki sayangkan perempuan, silalah bertemu dengan bakal mertua anda. tapi macam mana nak bertemu jika anda sendiri masih di bawah tanggungan parents anda sendiri? 
#pentingkan apa yang perlu dipentingkan dahulu

Lumrah alam jika kecewa dalam bercinta. kecewa tak bermakna kita harus berputus asa.. dan juga tak bermakna kita harus putus harapan. mungkin ada hikmah. yahhh, again, the VERY typical quote from me. setiap yang berlaku pasti ada hikmah. kalau mungkin Allah selalu turunkan hujan dan suatu hari Allah bagi pelangi dekat kita, rasanya itu sudah memadai. kenapa ade je yang temui kebahagiaan selepas kecewa dalam percintaan? kenapa ade je yang boleh gelak ketawa setelah nangis berduka? semua nye bergantung kepada kita untuk terima sesuatu dengan seadanya dan sabar, tabah dalam menghadapi segala onak duri kehidupan(=

LELAKI SEPERTI AKU - aliff satar

Tak salah untuk mencuba dan tak salah untuk menerima kenyataan dengan hati yang terluka. tapi kita kena engat dan berpegang prinsip hidup; Tuhan menjadikan manusia berpasang-pasangan. mungkin pada mulanya belum tiba masa untuk kite mempunyai pasangan dan pada ketika itu, masih ada si adam/si hawa yang menanti anda untuk mengisi ruang kosong dalam hidupnya. 


do not give up, the beginning is always the hardest;)











regards, 
mr right.


ftnote : twitter @encikkanan



JEMPUT 'LIKE' DAN KOMEN(=

16 25 SARCASM BERKATA-KATA:

vshnu narav said...

heehee, cm best jek...haha...good luck rite...ure getting bigger n mature enough...tah2 tgk2 da jd blogger trknal cm BA kn...best wishes frm me:)

y said...

tersungkur kerana cinta.. x ke mcm agak melampau.? banyak lg bende kita akan jatuh dlm hidup nie..

mr_right said...

@vshnu narav
hehe.. thanks vick ! jauh lagi tu nak jadi femes ponn~

amirnawawi said...

xde maknanya nak tersungkur kerana cinta nih. Be strong.. Cinta sejati pasti hadir, hanya masa dan ketika yang menentukan..huhu3

mr_right said...

@y

itu cuma contoh saje. hehe. agree with u. banyak lagi benda yang penting yang harus dipikirkan an;)

mr_right said...

@amirnawawi

ohoh. setuju. lagipun kite masih muda kann(:

~capRIAnne~ said...

kekecewaan adalah pengalaman...

cikida said...

love is sweet n also sour VIRUS ! >.< (Tetibe)

mr_right said...

@~capRIAnne~

dan pengalaman yang mengajar kite untuk menjadi lebih matang kan?? hee

mr_right said...

@cikida

wahh.. virus terus kann.. ade scan tak? =P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Good try dear =)

AININ SURAYA said...

everything happen have a reason . kita hanya mampu merancang , yang tentukan hanya DIA =)

cik yuki said...

macam kena je ngn situasi aku sekarang . . huhu

mr_right said...

@♛ LORD ZARA 札拉 ♛

thanks Zara.. n thanks again sebab sudi bace entry tak seberapa nii. huu

mr_right said...

@AININ SURAYA

i like ur Principe. mungkin ade hikmah di sebaliknye kaaann

mr_right said...

@cik yuki

ohoh. yeke Yuki. tape2. sabar ek.. stiap yang berlaku ade hikmahnye^^